• www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu
  • www.fitnesscsepel.hu

Facebook

Másolat - Facebook

Keresés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre!










 

Kedves Vendégeink!

 

2013. március 1-től a Pláza Fitness edzőterme OTP szépkártya elfogadó hely!

 

2011. november 1-től a Pláza Fitness edzőterme Sportkártya elfogadóhely lett!

2011. július 3-tól a napijegyet vásárlók a hónap végén sorsoláson vesznek részt. A nyeremény egy 20 alkalmas body vagy aerobic bérlet. A sorsolás minden hónap utolsó napján történik, a nyertest a faliújságon értesítjük!

 

 

Kedves látogató!

Üdvözlünk a Plaza Fitness weboldalán, ahol számos hasznos és szórakoztató információt találsz a fitnesz és testépítés világából.

Az alábbi kis kalauz segítségével reméljük megjön a bátorságod ahhoz, hogy lemerészkedj egy hozzád közeli terembe és minden földi jóban részesítsd szervezeted. A konditermi edzés időtakarékos és komplex!

Az alábbi felsorolás nem teljes, csupán a leglényegesebb helyszíneket öleli fel a fitnesztermen belül:

Recepció
Itt érdeklődhetsz a klub nyújtotta szolgáltatásokról, árakról, tagsági lehetőségekről. A klubok többsége kínál napi belépőt, ami arra jó, hogy kipróbáld a helyet, eldöntsd, tetszik-e a légkör, megfelel-e a terem az igényeidnek (tisztaság, személyzet kedvessége, géppark stb.). A különböző hosszabb időszakokra szóló bérleteket is itt válthatod meg. Kérheted a recepcióst, hogy vezessen körbe, mutassa be a termet, öltözőket. A recepción fogod megkapni az öltözőszekrényed kulcsát.


 


Konditerem
Általában a termen belül azt a részt nevezik így, ahol a gépek találhatók. A gépeknek két csoportját különböztetjük meg:

Súlyokkal, tárcsákkal működő kondigépek
Ezeken a gépeken súlyokat emelsz, húzol, tolsz stb., ellenállással végrehajtott edzést végezhetsz. A gyakorlatok fokozzák az izomtónust, erősítik a meggyengült izmokat, hogy nagyobb teljesítményre legyenek képesek igénybevételkor. Az erőedzések hatására a vázizomzat összehúzódó ereje megnő, a tartás és az általános erőnlét jelentősen javul. Az olyan alapvető, több izületet és nagy izomcsoportokat megmozgató gépek, mint a hátgép - lehúzást végeznek rajta általában fej mögé széles fogással -, a mellgép, vagy a lábnyomó- és combhajlító gépek - a comb izomzatát erősítik, formázzák - egy teremből sem hiányozhatnak. Ide sorolhatók még a padok is, például a has pad, amelyen különböző nehézségű erősítő gyakorlatok végezhetők. Az erőgépeken végzett edzéseknek különböző céljai lehetnek: van, aki nagyobb izmokat szeretne, de van aki csak formázni, feszesíteni szeretné a különböző testtájait. Mindenképpen alapvető cél minden edzés esetén a prevenció, vagyis a betegségmegelőzés. Az ellenállással végrehajtott edzések nagy szerepet töltenek be például a csontritkulás megelőzésében. Magas vérnyomás esetén a súlyzós edzések végzése kerülendő, vagy csak szakértő edző segítségével végezhető!


     
Még több képet is megnézhet az ALBUMOK menüpontban.

Cardiogépek       
A cardiogépek a szívet, a teljes keringési rendszert és a légzés szervrendszerét edzik meg. Míg az erőedzés elsősorban a szervezet anaerob energianyerési rendszerét foglalkoztatja, addig a különböző bicikliken, karbiciklin, taposógépen, gyaloglógépen, evezősgépen stb. aerob terhelést ró a szervezetre. Az edzések megkezdésekor különösen, de mindig azután is nagy hangsúlyt kell kapnia a keringési edzésnek, melynek hatására erősödik a szívizom, csökken a nyugalmi pulzusunk - takarékosabb munkára kapcsol a szív nyugalmi állapotban is -, a test zsírtartalma - a bőr alatt és a zsigerek között is - csökken, a tüdő kapacitása fokozódik, az erek tisztulnak és rugalmassá válnak az érfalak, a koleszterinszint csökken, az elhízás megszüntethető, vagy megelőzhető, a bőr megszépül, és megelőzhetők a szív- és egyéb keringési megbetegedések, a szívbetegségek rizikója minimálisra csökken. A rendszeres állóképességi edzés hatására az immunrendszer erősödik, a szervezet méregtelenítési folyamatai hatékonyabbá válnak, szinte végtelen a lista, mennyit profitál a szervezet ebből az igen egyszerűen végezhető mozgásformából. A lényeg, hogy sose jussunk el a légszomj állapotába és fokozatosan, hétről hétre terheljük magunkat. A cardiogépekhez a recepción kérjünk pulzusmérő övet, hogy tudjuk, mennyi a pulzusunk terheléskor. Az idő előrehaladtával az azonos terhelés melletti alacsonyabb pulzusérték állóképességünk növekedését fogja mutatni!

Matracok, kézisúlyzók, egyéb kiegészítők
Ezeket az eszközöket is felhasználhatjuk az edzésprogramunkban. Ügyeljünk arra, hogy olyan helyre terítsük le a matracot, ahol nincs átmenő forgalom, sem nehéz súlyok a közelben. A kézisúlyzók közül válasszunk az izomtónus fokozáshoz kis, 1-3 kg-s súlyokat. A kis kézisúlyzókkal megdolgoztathatjuk a kar izmait, a vállat, a mellizmot, csak az edző fantáziáján múlik, még mi mindent.

Aerobicterem
A termek többségében külön teremben zajlanak a különféle - többségében zenés - tornafoglalkozások. Aerobicórák, stepaerobic, alakformálás, kondiórák, stb. A recepciónál kérj egy órarendet, amiből megtudhatod, milyen foglalkozások közül választhatsz. Vess egy pillantást a terem faliújságára is, ott valószínűleg még több információt találsz majd az órákról, hogy megtudd, számodra melyik lenne a legalkalmasabb.

Oktatók, edzők
A kompetens szakember fog majd Neked a legtöbbet segíteni. Őket bármiről faggathatod, ami edzéssel kapcsolatos!

Szauna
Egy szaunázás edzés értékű. Fokozza a szervezet méregtelenedését, kitágítja az ereket, edzi az érfalakat, csodálatosan ápolja a bőrt. Úgy kell bánni vele, mint az edzésekkel: fokozatosan. Bár edzeni elkezdhetünk heti 3x, szaunázni először csak - külön alkalommal - heti egyszer menjünk. Egy egymás utáni háromszori leizzadás, a köztes pihenőidőkkel és a hűtőzuhanyokkal időben akár 1 órát is eltarthat. A szaunázás is megterheli a szívet, serkenti a vérkeringést, végtelen sok jó hatással bír.