Nyitvatartás:
H - P:    6:30-22:00
SZ - V:  8:00-20:00

Csepel, II.Rákóczi F. út 107-115.                          D épület

 +36 (30) 346 2937
 fitness21@gmail.hu
all_you_can_move_sportpass.jpg
reka_alakformalo.jpg
pilates.jpg

Amix

Szaunák

Jótékony hatás:

Évszázados hagyományokkal rendelkeznek. Napjainkban is töretlen népszeruségük, igen fontos szerepet játszanak a test és a lélek ápolásában, az egészségmegőrzésben, a gyógyulás elősegítésében. A meleg és a napsugárzás kedvező hatásáról senkit nem szükséges meggyőzni.
A szaunázás egyszerre kikapcsolódás és felfrissülés, egészségünk megóvását segítő pihenés, amely egyaránt jótékony hatással van a testre, szellemre és lélekre. A szaunázás néhány egészségmegőrző hatása, például a stresszmentesítés, az immunrendszer erősítése, a jó anyagcsere elősegítése, a bőrfeszesség megóvása már tudományosan bizonyított tény. A szauna rendszeres használata az életöröm és életminőség új távlatait nyitja meg előttünk.

Szauna vagy infrakabin: Mi a különbség?
A finn szauna és az infrakabin két egymástól alapvetően különböző dolog. Habár mindkettő az izzasztó hatáson keresztül javítja az egészséget és a közérzetet, mind a használat módja, mind az, ami az izzasztó hatást előidézi teljes mértékben eltérő.

A kabin felmelegítése:
Az infrakabin esetében a test melegszik fel a kabinban, a levegő csak kis mértékben. A Physiotherm technikával felszerelt alacsony hőmérsékletű Finnrelax infrakabinokban a hőmérséklet 30-40°C (a hagyományos infrakabinokban 45-65°C). A finn szaunában a szaunakályha a levegőt melegíti fel, és a hőmérséklet 70-100°C.

Izzasztó hatás:
Az infrakabinban az infravörös sugárzástól izzadunk, amelynek hatása a bőr alsó rétegeibe is eljut, és a testet melegíti fel. Egy gleccseren például az infravörös sugarak hatására fagypont körüli hőmérsékleten is izzadunk, és ez a hatás érvényesül az infravörös kabinokban is. A finn szaunában a kabinban lévő 70-100°C-os hőmérséklet miatt izzadunk.

Egy helyben ülés mozgásszabadság:
Az infravörös sugárzás előnyeinek optimális kihasználása érdekében fontos arra ügyelni, hogy a sugárzás egyenletesen érje testünket. A hatékony, minden területre kiterjedő infravörös sugárzás eléréséhez azonban az infrakabinban lehetőség szerint állandó testtartást ajánlatos felvennünk (egy helyben ülés). A finn szaunát használhatjuk ülő vagy fekvő testhelyzetben is, mivel hatása független a testtartástól.

Időtartam:
Az infrakabinban egy alkalommal kb. 30 percet töltünk el. Az infrakabin használatához elegendő néhány perc felfűtési idő. A finn szaunát kívánság szerint használhatjuk akár egymást követő 2-3 alkalommal, 10-15 percre, rövidebb-hosszabb szünetek közbeiktatásával. A finn szauna használatához szükséges felfűtési idő mérettől függően 30-45 perc.

A finn szauna és az infrakabin használata társaságban:
Az infrakabint egy alkalommal, kb. 30 percig, általában 1-2 személy használja egy időben. Többnyire a gyógyító, egészségjavító szempont kerül előtérbe. A finn szauna egészségre kifejtett jótékony hatása mellett közös élményt jelent a családdal vagy barátokkal, ami gyakran órákon át tarthat, és felejthetetlen élményt nyújt.

A víz:
Az infrakabin működéséhez nincs szükség vízre, mivel a testre ható optimális infravörös sugárzás a lényeg. A finn szaunában azonban a víznek alapvető szerepe van. Aki a finn szaunában a kövekre vizet locsolva egyszer megtapasztalta a száraz és párás levegő változásának élményét, újra és újra szeretné átélni. A finn szaunában a kövek vízzel történő locsolása után a testben szétáramló frissesség érzését, a szabad légutak, valamint a rendkívüli koncentrálóképesség élményét csak nehezen lehet leírni.

Hogyan szaunázzunk?

Jó tanácsok:
Szaunázni többet jelent, mint ücsörögni a szaunapadon és izzadni a melegben: ez egy utazás különféle állomásokkal, melyeknek a végén megtalálhatjuk a test és lélek harmóniáját. Követve az alábbi tanácsokat, szaunafürdőjét pihetető ás élvezetes élménnyé teheti.
Szakítson elég időt. Ne siessen a szaunázással, hogy annak hatásai maximálisan érvényesülni tudjanak. Szaunázni csak nyugodt körülmények között lehet.
Kezdje a szaunázást egy frissítő tusolással. Ennek elsősorban higiénikus okai vannak, de fontos a víz testünkre gyakorolt frissítő hatása is.
Terítsünk törölközőt a szauna padra, amire ráülünk. Ez egyrészt higiéniás okokból célszerű, másrészt megvéd minket attól a kellemetlen érzéstől, amit egy felforrósodott pad okozhat.
A szauna hőmérséklete. A 80-90°C (maximum 100°C) elegendő ahhoz, hogy a szauna kifejtse jótékony hatását. A szauna páratartalmát növelhetjük a szaunakályhában található kövekre locsolt vízzel. Nem érdemes egyszerre túl sok vizet locsolni a kövekre, mert ez a hirtelen páratartalom változás sokkolja bőrünket, gátolva a természetes izzadás fokozatos beindulását. Emellett igen kellemetlen a forró vízpára égető érzése.

Meddig maradjunk a szaunában?
A "Ki bírja tovább verseny" nagyon egészségtelen, és ellenkezik a szaunázás szellemiségével. Természetesen a szaunában töltött idő mindig személyre szabott. A legfontosabb szabály: csak addig tartózkodjunk a melegben, ameddig az jólesik. Élettanilag a javasolt időintervallum, amit a szaunában egyhuzamban eltöltünk, 8-12 perc (kezdőknek javasolt a 4-8 perc). Általában ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a testhőmérséklet emelkedni kezdjen, és megkezdődjön a természetes izzadás (ez nem azonos azzal a kicsapódó vízpárával, amit a forró kövek ész nélküli locsolása okoz).
Testünk hirtelen és drasztikus lehűtése egyáltalán nem szükséges. A szaunafürdőzés két egymást ismétlődően követő szakaszból áll. Az egyik a forró szaunában történő felhevülés, a másik a lehűlés és pihenés szakasza. A lehűlési szakaszban vehetünk egy frissítő zuhanyt, vagy megmártózhatunk medencében, dézsában. Erre a célra használhatunk hideg vagy langyos vizet, ki mit kedvel. Semmiképpen ne forró vízben fürödjünk, hiszen a lehűlés szakaszának lényege, hogy testünk hőmérséklete visszahűljön az amúgy megszokottra. Ezek után üljünk le kényelmesen, esetleg feküdjünk le, és pihenjünk pár percet, mielőtt ismét visszatérünk a szaunába. A jeges vízben való megmártózást, a friss hóban való hempergést csak gyakorlott "öreg rókáknak" javasoljuk.

Hányszor térjünk vissza a szaunába?
A felhevülés/lehűlés szakaszait annyiszor ismételhetjük, amennyiszer jólesik. Néha elég egyszer bemenni a melegbe, néha többször kívánja testünk a felhevülést. A szaunázók között leginkább elterjedt, hogy három alkalommal ismétlik meg a felhevülést.

A szaunázás befejezése.
Hagyjunk időt magunknak a pihenésre. Ne siessünk sehova, az öltözködés is ráér. Pihenjünk és élvezzük a szaunázás okozta kellemes érzéseket. Tusoljunk le bő vízben, a tusfürdők és szappanok használatát kerüljük. A forró szauna bőrünk pórusait kitágította, kitisztítva így azt a baktériumoktól és egyéb szennyeződésektől. Aggódó anyukák figyelmébe ajánljuk: nem szükséges zsíros szappanokkal és egyéb kemikáliákkal "sterilizálni" a gyerekeket, újra eltömítve így a kitágult bőrpórusokat. Végezetül kerüljük az alkoholos italokat és a nagymennyiségű étkezést szaunázás alatt és közvetlenül utána. Egy könnyű snack és egy frissítő ital tökéletes befejezése egy élvezetes szaunázásnak.

Jó szórakozást, kellemes pihenést kívánunk.