Nyitvatartás:
H - P:    6:30-22:00
SZ - V:  8:00-20:00

Csepel, II.Rákóczi F. út 107-115.                          D épület

 +36 (30) 346 2937
 fitness21@gmail.hu
all_you_can_move_sportpass.jpg
crossfit_csapat.jpg
alakformalo.jpg

Amix

Recepció és Protein-bár

Recepció
Itt érdeklődhetsz a klub nyújtotta szolgáltatásokról, árakról, tagsági lehetőségekről. A klubok többsége kínál napi belépőt, ami arra jó, hogy kipróbáld a helyet, eldöntsd, tetszik-e a légkör, megfelel-e a terem az igényeidnek (tisztaság, személyzet kedvessége, géppark stb.). A különböző hosszabb időszakokra szóló bérleteket is itt válthatod meg. Kérheted a recepcióst, hogy vezessen körbe, mutassa be a termet, öltözőket. A recepción fogod megkapni az öltözőszekrényed kulcsát -esetleg törölközőt - is.

Protein-bár
Modern és rohanó világunkban egyre kevesebb időnk jut odafigyelni az egészséges, helyes, kiegyensúlyozott táplálkozásra. Az étrendkiegészí­tők olyan élelmiszerek, melyekkel kényelmesen pótolhatjuk az elmulasztott vitaminok, fehérjék és más hasznos anyagok bevitelét. A legkülönfélébb növényi kivonatok alternatí­vát jelentenek a mesterséges gyógyszerek használatának csökkentésére betegségek és különféle mindennapi problémák kezelésében. A sportolók számára nem csak a teljeí­tmény, hanem a megnövekedett tápanyagigény pótolsa is csak étrendkiegészítők fogyasztásával lehetséges.

A megfelelő italválasztáshoz fontos tudnunk, hogy alapvetően nincs tömegnövelő, illetve fogyasztó turmix. Helyesebben tesszük, ha inkább testalkat és elérendő cél szerint kategorizálunk.

 

Szolárium

Géptípus: Álló Szolárium / Solar Cabin XL 60

A szolárium jótékony hatása

A szolárium jótékony hatásai között említhetjük például a csontok és izmok felépítéséhez fontos D-vitamin termelodését, az immunrendszerre való pozitív hatást és a jó közérzetet.
Nem szabad azonban elfeledkeznünk azokról az elovigyázatossági szabályokról, amelyek az nem szakszeru használat káros eredményeit hivatottak megelozni.

Hektika, stressz és rohanás üldöz minket a korszellem. Mintha az élet nem lenne amúgy is eléggé izgalmas. Éppen ezért még fontosabb, hogy időt szánjunk magunkra, és egész egyszerűen kapcsolódjunk ki. Egy kiadós napfürdő valósággal csodákra képes. Ennek ellenére nem kell a kikapcsolódást jelentő nyári élményről és a jótét barnaságról sem lemondani. Bármilyen időjárás esetén, mindegy milyen napon.

A modern szolárium mind a magán- mind a közösségi használatra is alkalmas. Otthon, szállodában, kozmetikai szalonokban, fitness- vagy szoláriumstúdiókban mindenütt otthon van. A készülék mindenféle kihívásnak képes megfelelni, természetesen minden egyes szoláriumcső megfelel a legújabb normáknak a bőr kíméletes barnulása érdekében.

Szaunák

Jótékony hatás:

Évszázados hagyományokkal rendelkeznek. Napjainkban is töretlen népszeruségük, igen fontos szerepet játszanak a test és a lélek ápolásában, az egészségmegőrzésben, a gyógyulás elősegítésében. A meleg és a napsugárzás kedvező hatásáról senkit nem szükséges meggyőzni.
A szaunázás egyszerre kikapcsolódás és felfrissülés, egészségünk megóvását segítő pihenés, amely egyaránt jótékony hatással van a testre, szellemre és lélekre. A szaunázás néhány egészségmegőrző hatása, például a stresszmentesítés, az immunrendszer erősítése, a jó anyagcsere elősegítése, a bőrfeszesség megóvása már tudományosan bizonyított tény. A szauna rendszeres használata az életöröm és életminőség új távlatait nyitja meg előttünk.

Szauna vagy infrakabin: Mi a különbség?
A finn szauna és az infrakabin két egymástól alapvetően különböző dolog. Habár mindkettő az izzasztó hatáson keresztül javítja az egészséget és a közérzetet, mind a használat módja, mind az, ami az izzasztó hatást előidézi teljes mértékben eltérő.

A kabin felmelegítése:
Az infrakabin esetében a test melegszik fel a kabinban, a levegő csak kis mértékben. A Physiotherm technikával felszerelt alacsony hőmérsékletű Finnrelax infrakabinokban a hőmérséklet 30-40°C (a hagyományos infrakabinokban 45-65°C). A finn szaunában a szaunakályha a levegőt melegíti fel, és a hőmérséklet 70-100°C.

Izzasztó hatás:
Az infrakabinban az infravörös sugárzástól izzadunk, amelynek hatása a bőr alsó rétegeibe is eljut, és a testet melegíti fel. Egy gleccseren például az infravörös sugarak hatására fagypont körüli hőmérsékleten is izzadunk, és ez a hatás érvényesül az infravörös kabinokban is. A finn szaunában a kabinban lévő 70-100°C-os hőmérséklet miatt izzadunk.

Egy helyben ülés mozgásszabadság:
Az infravörös sugárzás előnyeinek optimális kihasználása érdekében fontos arra ügyelni, hogy a sugárzás egyenletesen érje testünket. A hatékony, minden területre kiterjedő infravörös sugárzás eléréséhez azonban az infrakabinban lehetőség szerint állandó testtartást ajánlatos felvennünk (egy helyben ülés). A finn szaunát használhatjuk ülő vagy fekvő testhelyzetben is, mivel hatása független a testtartástól.

Időtartam:
Az infrakabinban egy alkalommal kb. 30 percet töltünk el. Az infrakabin használatához elegendő néhány perc felfűtési idő. A finn szaunát kívánság szerint használhatjuk akár egymást követő 2-3 alkalommal, 10-15 percre, rövidebb-hosszabb szünetek közbeiktatásával. A finn szauna használatához szükséges felfűtési idő mérettől függően 30-45 perc.

A finn szauna és az infrakabin használata társaságban:
Az infrakabint egy alkalommal, kb. 30 percig, általában 1-2 személy használja egy időben. Többnyire a gyógyító, egészségjavító szempont kerül előtérbe. A finn szauna egészségre kifejtett jótékony hatása mellett közös élményt jelent a családdal vagy barátokkal, ami gyakran órákon át tarthat, és felejthetetlen élményt nyújt.

A víz:
Az infrakabin működéséhez nincs szükség vízre, mivel a testre ható optimális infravörös sugárzás a lényeg. A finn szaunában azonban a víznek alapvető szerepe van. Aki a finn szaunában a kövekre vizet locsolva egyszer megtapasztalta a száraz és párás levegő változásának élményét, újra és újra szeretné átélni. A finn szaunában a kövek vízzel történő locsolása után a testben szétáramló frissesség érzését, a szabad légutak, valamint a rendkívüli koncentrálóképesség élményét csak nehezen lehet leírni.

Hogyan szaunázzunk?

Jó tanácsok:
Szaunázni többet jelent, mint ücsörögni a szaunapadon és izzadni a melegben: ez egy utazás különféle állomásokkal, melyeknek a végén megtalálhatjuk a test és lélek harmóniáját. Követve az alábbi tanácsokat, szaunafürdőjét pihetető ás élvezetes élménnyé teheti.
Szakítson elég időt. Ne siessen a szaunázással, hogy annak hatásai maximálisan érvényesülni tudjanak. Szaunázni csak nyugodt körülmények között lehet.
Kezdje a szaunázást egy frissítő tusolással. Ennek elsősorban higiénikus okai vannak, de fontos a víz testünkre gyakorolt frissítő hatása is.
Terítsünk törölközőt a szauna padra, amire ráülünk. Ez egyrészt higiéniás okokból célszerű, másrészt megvéd minket attól a kellemetlen érzéstől, amit egy felforrósodott pad okozhat.
A szauna hőmérséklete. A 80-90°C (maximum 100°C) elegendő ahhoz, hogy a szauna kifejtse jótékony hatását. A szauna páratartalmát növelhetjük a szaunakályhában található kövekre locsolt vízzel. Nem érdemes egyszerre túl sok vizet locsolni a kövekre, mert ez a hirtelen páratartalom változás sokkolja bőrünket, gátolva a természetes izzadás fokozatos beindulását. Emellett igen kellemetlen a forró vízpára égető érzése.

Meddig maradjunk a szaunában?
A "Ki bírja tovább verseny" nagyon egészségtelen, és ellenkezik a szaunázás szellemiségével. Természetesen a szaunában töltött idő mindig személyre szabott. A legfontosabb szabály: csak addig tartózkodjunk a melegben, ameddig az jólesik. Élettanilag a javasolt időintervallum, amit a szaunában egyhuzamban eltöltünk, 8-12 perc (kezdőknek javasolt a 4-8 perc). Általában ennyi idő szükséges ahhoz, hogy a testhőmérséklet emelkedni kezdjen, és megkezdődjön a természetes izzadás (ez nem azonos azzal a kicsapódó vízpárával, amit a forró kövek ész nélküli locsolása okoz).
Testünk hirtelen és drasztikus lehűtése egyáltalán nem szükséges. A szaunafürdőzés két egymást ismétlődően követő szakaszból áll. Az egyik a forró szaunában történő felhevülés, a másik a lehűlés és pihenés szakasza. A lehűlési szakaszban vehetünk egy frissítő zuhanyt, vagy megmártózhatunk medencében, dézsában. Erre a célra használhatunk hideg vagy langyos vizet, ki mit kedvel. Semmiképpen ne forró vízben fürödjünk, hiszen a lehűlés szakaszának lényege, hogy testünk hőmérséklete visszahűljön az amúgy megszokottra. Ezek után üljünk le kényelmesen, esetleg feküdjünk le, és pihenjünk pár percet, mielőtt ismét visszatérünk a szaunába. A jeges vízben való megmártózást, a friss hóban való hempergést csak gyakorlott "öreg rókáknak" javasoljuk.

Hányszor térjünk vissza a szaunába?
A felhevülés/lehűlés szakaszait annyiszor ismételhetjük, amennyiszer jólesik. Néha elég egyszer bemenni a melegbe, néha többször kívánja testünk a felhevülést. A szaunázók között leginkább elterjedt, hogy három alkalommal ismétlik meg a felhevülést.

A szaunázás befejezése.
Hagyjunk időt magunknak a pihenésre. Ne siessünk sehova, az öltözködés is ráér. Pihenjünk és élvezzük a szaunázás okozta kellemes érzéseket. Tusoljunk le bő vízben, a tusfürdők és szappanok használatát kerüljük. A forró szauna bőrünk pórusait kitágította, kitisztítva így azt a baktériumoktól és egyéb szennyeződésektől. Aggódó anyukák figyelmébe ajánljuk: nem szükséges zsíros szappanokkal és egyéb kemikáliákkal "sterilizálni" a gyerekeket, újra eltömítve így a kitágult bőrpórusokat. Végezetül kerüljük az alkoholos italokat és a nagymennyiségű étkezést szaunázás alatt és közvetlenül utána. Egy könnyű snack és egy frissítő ital tökéletes befejezése egy élvezetes szaunázásnak.

Jó szórakozást, kellemes pihenést kívánunk.