Nyitvatartás:
H - P:    6:30-22:00
SZ - V:  8:00-20:00

Csepel, II.Rákóczi F. út 107-115.                          D épület

 +36 (30) 346 2937
 fitness21@gmail.hu
all_you_can_move_sportpass.jpg
szemelyi_edzo.jpg
pilates.jpg

Amix

Step aerobic

Célja:Step pad használatával változatos koreográfiák segítségével zsírégető jellegű, hangulatos csoportos stresszoldás.
Kiknek?Az aerobic alaplépések ismeretében mindenkinek ajánlott.

Step aerobik:
A zsírszövet fokozottabb égetése, állóképesség javítása, szálkásítás + comb és fenék formázása.
Zsírégető step:
A zsírszövet fokozottabb égetése, állóképesség javítása, szálkásítás + comb és fenék formázása.
Zsírégetés
Bármely fenti órát jelentheti. A lényeg: fokozottan igénybe veszi a szívet és a keringési rendszert. Minden fogyni vágyónak!

A step aerobic nagyszerű módja a zsírégetésnek, és segít az izomtónus javításában, építésében. Manapság nincs tornaterem, ahol ne lennének meghirdetve ilyen kurzusok, de sokan még mindig nem tudják, mit is jelent ez a szó.
Eredetileg a "step aerobic" egy olyan edzésformát jelent, amelyben a gyakorlatokhoz egy kicsi, műanyag vagy gumi emelvényt használnak, ami minimum 10, maximum 25 centiméter magas, és elég stabil ahhoz, hogy rá lehessen lépni. A gyakorlatok főleg fel-le lépkedésből állnak, különböző izomcsoportokat mozgatva meg. Súlyzókkal is kombinálják az edzést, ami gyakorlatilag lépcsőzés zenére, különböző variációkban és gyorsasággal.

Az aerobicot úgy lehetne definiálni, hogy "az oxigén jelenléte". Minden gyakorlatot, ami nagy izomcsoportok megmozgatását, ritmust és ismétléseket igényel, ennek nevezhetünk. Nem csak az izmokra van hatással, hanem a tüdőre, a szívre, a keringési rendszerre: ezeknek is jó kondíciót biztosít, persze csak ha nem visszük túlzásba.
Az aerobicot a '60-as évek végén dolgozták ki, de az első évtizedekben még sokkal több olyan gyakorlatot belevettek az edzéstervbe, amik az izületeknek (főleg a térdnek) túl nagy megterhelést jelentettek. Ráadásul az aerobic rohamosan növekvő népszerűsége miatt sok olyan ember is oktatónak állt, akinek nem volt megfelelő végzettsége ehhez a munkához, és az anatómiai ismereteik hiányosságai miatt kifejezetten kártékonyan hatottak az órákon résztvevők fizikumára. 1982-ben Jane Fonda kiadta aerobic-videókazettáit, amik Amerikában valóságos "Fitness-bibliává" értek: az emberek azért is szerették meg annyira Fonda edzésprogramját, mert otthon is gyakorolhattak vele, saját ritmusukban, "közönség" nélkül.
A step aerobic lényege, hogy fenntartsuk a mozgás intenzitását, a szívverésünk gyorsaságát minimum 20 percig. Az anyagcsere ekkor felgyorsul, és több zsírt éget el testünk, mint szénhidrátot, vagyis fogyásnak indulunk. Ez nem csak a gyakorlatok idejére vonatkozik: még egy órán át tart a hatása azután is, hogy befejeztük. Előtte melegítsünk be, mint bármelyik más edzés előtt, levezetésképp pedig lazítsuk le izmainkat.

Ha step aerobic órán veszünk részt, nagyon fontos, hogy kényelmes cipőt hordjunk: a legmegfelelőbb az általános célú edzőcipő. Stabilan kell tartania a lábat, de nem szabad, hogy akadályozzon a mozgásban. A cipő talprésze puha és bélelt legyen, és nem szabad, hogy csússzon a padlón. Edzés közben figyeljünk arra, hogy pótoljuk az elvesztett (kiizzadt) folyadékot: igyunk sok vizet. Se közvetlenül edzés előtt, se utána egy-két órával ne együnk. Számítsunk rá, hogy a step aerobic bár mindig jól formában tart, igazán csak akkor hatásos, ha közben kalóriaszegény diétát is tartunk.