Nyitvatartás:
H - P:    6:30-22:00
SZ - V:  8:00-20:00

Csepel, II.Rákóczi F. út 107-115.                          D épület

 +36 (30) 346 2937
 fitness21@gmail.hu
all_you_can_move_sportpass.jpg
reka_alakformalo.jpg
pilates.jpg

Amix

Pilates

Mi a Pilates?

A Pilates segít karcsúságunk megőrzésében és izomzatunk feszessé tételében, törzsizomzatunk stabilizálásában.
A módszer lényege, hogy olyan egyenletes, fokozatosan felépített gyakorlatokból áll, amelyek elősegítik izomzatunk harmonikus egységként történő működését. Egyúttal magába foglal egy olyan speciális légzéstechnikát, melynek segítségével nemcsak a szervezet oxigénellátása növelhető, hanem a fizikai teljesítmény is jelentősen fokozható.



Kinek ajánljuk a Pilatest?
Az USA-ban már hosszú évek óta gyakorolják a Pilates-módszert, ami rendkívül népszerű a fitneszt kedvelők, színésznők, táncosok, menedzserek körében, és Európában is egyre nagyobb teret hódít.
A módszer célja egy sportos, vékony testalkat felépítése, valamint a szép tartás és tudatos mozgás elsajátítása mindkét nem számára.
Egyre gyakoribb ugyanakkor a különböző izomgörcsök, hátfájdalmak elleni prevenciós alkalmazása. Ezeket a panaszokat a helytelen testtartás (pl. ülőmunka) okozhatják, így az átlagemberek is szívesen végzik.

A Pilates-módszer természetesen nem pótolja az orvosi kezelést!
Más testformáló módszerekkel szemben, amelyek mindenekelőtt az izomtérfogat növelésére törekednek, a Pilates a hosszú, szálkás izomzat kidolgozását célozza meg.
Fontos előny, hogy a gyakorlatok felépítése és a gépek lehetővé teszik a fokozatos, ízületkímélő terhelést így kezdőknek és középkorúak számára is kiválóan alkalmas!


Mi a Pilates hatása?
A gyakorlatok főként a mély hasizom és a hátizom megerősítésére, stabilizálására, az erős és karcsú végtagok kialakítására koncentrálnak.
A vázizomzat megerősítése során a gerinc, a csípő és a vállizület mozgékonyabbá válik. Az izomzat esztétikus kidolgozottságát az edzés során harmonikusan váltakozó erősítő-nyújtó gyakorlatokkal érjük el. Az edzés során történő tudatos légzés segíti koncentrációs készségünket, növeli teljesítőképességünket.
A több mint 500 gyakorlat mindegyike megdolgoztatja a has, hát, csípő és fenékizomzatot. A koncentrált mozgás-koordináció és a tudatos légzés testi-lelki felfrissülést hoz hétköznapjainkba.


Mi a különbség a Pilates és a Jóga között?
Mindkét mozgásrendszer lényege a tudatos testhasználat kifejlesztése. Mindegyik nagy hangsúlyt fektet a mély, koncentrált légzéssel összekapcsolt, főként nyújtó gyakorlatokra. Amíg viszont a jógában a mozdulatok célja bizonyos speciális pózokban való megmaradás, addig a pilates tudatosan az anatómiára épülő mozdulataival dinamikus átmenetet valósit meg a speciális rendszerben felépített mozdulatok között. Haladó szinten a Pilates kardió edzésre, állóképesség javítására is alkalmas! A pilates attól különleges, hogy egyénre szabott gyakorlataival teljes testi-szellemi fittség érhető el és tartható fent.

A történet
A Pilates (ejtsd: p-i-l-á-t-e-sz) egy módszer a test és ezen keresztül a lélek karbantartására, tulajdonképpen egy torna-gyakorlatrendszer. Joseph Pilates (1880-1967) fejlesztette ki a módszert, melynek keletkezése meglehetősen kalandos. Pilates, beteges, asztmás és vézna kisfiú lévén, fiatalon edzésbe kezdett, hogy változtasson állapotán. A testedzés tanulmányozásának szentelte további idejét, és elég gyors tempóban lelkes, egészséges sportemberré - sőt boxolóvá - vált.

A módszer
A cél, a megfelelő összpontosítás és figyelem mellett, az egészséges test felépítése, a sérülés kockázata nélkül. Pilates módszerének lényegét a speciálisan felépített gyakorlat-sorozatok adják, melyek az egész izomzat egyenletes és harmonikus erősítését, illetve a tudatos mozgáskultúra, egyfajta testtudat kialakítását célozzák.
A speciális légzéstechnika, valamint az egész törzsizomzatot átmozgató mozdulatok stabilizálják a gerincet és a test minden ízületét. Az alapító több mint 500 különféle gyakorlatot fejlesztett ki, melyből mindenkinek a testfelépítésének és edzettségének megfelelő edzés állítható össze.


A hatások
A Pilates-módszer minden testtájékot szimmetrikusan és egyenletesen erősít, még a nehezen formálható fenék-, comb- és törzsizomzatot is.
A módszer a légzés segítségével éri el azt, hogy az alsóbb izomcsoportokat is be tudja vonni a mozgásba, így elsősorban a harmonikus testtartást, testfelépítést és a jó közérzetet segíti elő. Ezen kívül csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, vastagbélrák, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét, továbbá segíti a súlykontrollt és az arányos, rugalmas, feszes izomzat kialakítását, miközben nem növeli az izomtömeget.
o Mivel a legtöbb gyakorlat alaphelyzete hátonfekvés, így a gerincproblémákkal küzdők is megerőltetés nélkül alkalmazhatják, csakúgy, mint az egyéb, kezdődő mozgásszervi problémákkal küzdők.

A Pilates-tornát kezdetben egyszerűen a földön, matracon végezhetjük, ezek az ún. "Mat" órák. Később speciális, rugókkal ellátott gépeken folytathatjuk az edzést, melyek lehetőséget adnak a fokozatos terhelésre. A gépen végezhető ún. excentrikus gyakorlatok során az izom megnyúlása közben erősíthetünk akár nehezen elérhető izomcsoportokat is. Az elnyújtott, fokozatosan felépített, ritmusos sorozatok javítják a koncentrációt, ellazítják a feszültséget és fokozzák hajlékonyságunkat. A gépek egyébként kissé a középkor kínzóeszközeire és azok utódjaira, az edzőtermek rafinált fémkasznijaira hasonlítanak.
Hihetetlen ugyan, de a nálunk csak másfél éve ismert Pilates (ejtsd: piláté) gyakorlatsort évtizedekkel ezelőtt állította össze egy német származású fizikotherapeuta, Joseph Pilates. A regeneráló tornát már az első világháború idején is végezték, ezzel segítették elő a megsérült német katonák gyógyulását. A törzsizmok edzését célzó gyakorlatok talán ma sem lennének ismertek, ha Pilates később nem költözik az Egyesült Államokba, és nem tanítja meg a tornát egy táncpedagógusnak, aki elsőként saját növendékeinél alkalmazta. Ezért is történhetett, hogy évekig csak a profi táncosok, balettnövendékek ismerték a tornát, és csak nemrég vált népszerűvé a fitnesztermekben.

Nem a bicepsz a lényeg
"A Pilates olyan nagy divat lett az Egyesült Államokban, hogy mára a gyógytornász képzettségű pilates oktatók a legkeresettebb edzők Amerikában" - tudhattuk meg a magyar fitneszkirálynőtől, Béres Alexandrától, aki szerint az új irányzatnak köszönhetően óriási trendváltás zajlott le az egészségcentrumokban. A Pilates-módszer ugyanis nem a száz centi átmérőjű felkarok gyúrására alkalmas, hanem éppen ellenkezőleg, a szálkás és hosszú izomzatot célozza meg. "Nem az alakformálás a lényege, hanem a helyes testtartás elsajátítása és a gerinc karbantartása. A mozdulatsorokkal leginkább a tartó izmokat terheljük" - árulta el a fitnesz világbajnok, aki szerint a Pilates-val elkerülhetővé válnak a helytelen testtartásból fakadó betegségek is.

Bárki végezheti
A stílusában leginkább a jógához közelálló Pilates-módszer a modern fitnesz és a balett ötvözete. Legfőbb előnye, hogy bárki, bármikor elkezdheti gyakorolni, ugyanis a táncmozdulatokon alapuló gyakorlatok könnyen elsajátíthatók. "A gyakorlat annyira le van egyszerűsítve, hogy bárki, bármilyen korban elkezdheti. Nincs se kor-, se súlyhatár, a fölös kilókkal rendelkező nők is bátran végezhetik. Ugyan itt nem a fogyás a cél, de természetesen ha valaki folyamatosan vesz órákat, a felesleges kilók is eltűnnek" - állítja Béres Alexandra, akit egyébként Michigan államban élő, gyógytornász végzettségű, Pilates oktatóként dolgozó anyósa vezetett be az új irányzat rejtelmeibe.

Trendi a sztároknál is
A Pilates a hazai és külföldi sztárok körében egyaránt nagy sikernek örvend. Béres Alexandra - azontúl, hogy saját fitnesztermében is lehetővé tette a gyakorlat elsajátítását - maga is nem egy alkalommal kipróbálta a táncmozdulatokra emlékeztető tornát, akárcsak profi balerinánk, Horváth Yvette. Hollywood csillagai közül elsőként Sigourney Weaver hódolt be Pilatesnak, aki a hírek szerint hetente háromszor vesz részt a regeneráló gyakorlatokon. Nemrégiben azonban rákapott a sportra a Jóbarátok című sorozatból ismert Jennifer Aniston, a Gyűrűk Ura sztárja, Liv Tyler és Melanie Griffith is.
A mintegy száz éve kifejlesztett, zenére végzett mozgássor nemcsak a test karbantartására szolgál, nagyszerű kikapcsolódást is jelent. Minden fontos izmot megmozgat, formálja az alakot, s mindeközben az általános közérzetet is javítja.