Nyitvatartás:
H - P:    6:30-22:00
SZ - V:  8:00-20:00

Csepel, II.Rákóczi F. út 107-115.                          D épület

 +36 (30) 346 2937
 fitness21@gmail.hu
all_you_can_move_sportpass.jpg
crossfit_csapat.jpg
zsiregeto-step2.jpg

Amix

Gerinctorna

Az idegerő fejlesztésének nagyszerű módszere. Az idegek teljesítőképességének egyik fő feltétele, hogy a hátgerincben lévő életfontosságú ingervezetékek speciális tornát kapjanak. Az összes automatikus mozgás a hátgerinc ideghálózatán megy keresztül, tehát nagy jelentősége van annak, hogy a vezetékek bőséges vér- és nyirokellátást kapjanak.

Ezáltal a gerincoszlopnak és a környező szöveteknek felgyorsul az anyagcsere folyamata, melyek elősegítik a regenerációs folyamatokat. A gerincoszlop lassú, elasztikus hajlítása éppen úgy hat a belül elhelyezkedő idegfonalakra, mint a csontozatra. Ekkor nemcsak hogy megduzzad a csigolyák közti porckorong, hanem nyúlik is és ez a jelenség növekedési ingerként hat úgy a csont, mint a vérképző szervekre. Az eredmény az, hogy vastagabbak lesznek az idegek és többszörösére emelkedik az ingervezető képességük.

A gerinctorna fiatalító hatása az alábbi jól követhető állapotváltozásokból derül ki:
Idegerősítő hatásként a gyakorlatot végzők megzavart idegélete gyors tempóban helyreáll és a normális munkateljesítmény kétszeresét érhetjük el ezekkel a módszerekkel és gyakorlatokkal. Az alacsony termetű emberek néhány centimétert megnőnek hatására (megduzzadó porckorong). Az állandó elasztikus idegmasszázs indirekt úton befolyásolja az endokrin rendszert, s feltűnően erélyes serkentő ingert juttat a szexuálhormon központokba, (megoldás lehet impotenciára vagy potenciazavarra).
Néhány hónapos tréning után (kb. 100 nap) emelkedik a teljesítőképesség, s nagymértékben javul a közérzet. Határozott változást okoz a fellépésben is. Eltűnik a görnyedt testtartás, a járás könnyed és rugalmas lesz. Ideges, feszült emberekkel valóságos csodát tehet a gerinctorna, mert a stresszoldó hatása kiemelkedően eredményes. Ajánlott mindenkinek, akinek a gerincoszlopa és kiemelten a deréktáji gerincszakasza túlterhelt, akár a túlzott munkavégzéstől, akár az egész napos mozgásszegény életmód következtében. Így például a számítástechnikában dolgozók részére kiválóan alkalmas lehet a mozgásszervi panaszok kialakulásának megelőzésében.
A gyakorlatsor rendkívül egyszerű és könnyen tanulható. 25 egymástól teljesen különálló és mégis egymásra épülő gyakorlatból áll, melyek álló, ülő és fekvő helyzeteket egyaránt tartalmaznak. Ez a módszer a taoista hagyományoknak megfelelően felülről lefelé szisztematikusan az összes fontos izületet átmozgatja és energiával tölti fel, valamint a meridiánokban lévő energiakeringést kiegyensúlyozza.
 

A mai kor emberének mozgásszegény és helytelen életmódja mozgásszerveink, csontjaink, ízületeink és izmaink egyoldalú és túlzott igénybevételéhez vezet. Ez maga után vonja a rossz testtartást, s az abból származó mozgásszervi panaszokat.
A fájdalom fizikai képességét csökkentve sokszor fáradtságot és levertséget okoz. Ezekre az intőjelekre érdemes időben odafigyelni, s tenni is ellene.
A tornán átmozgatjuk, mobilizáljuk a gerincet, nyújtjuk és erősítjük a törzs izmait. Oldjuk az izommerevségből vagy izomgyengeségből adódó derék-, hát-, nyak fájdalmakat. Kialakítjuk a mindennapi élet, ülőmunka, cipekedés, rohanó életmód- hatására sokszor régen elfelejtett helyes testtartást, s így a helyes testtudat által egy egészségesebb testben és harmonikusabb lélekkel élhetünk kiegyensúlyozott életet. Az emberi test vázát, tengelyét a gerincoszlop alkotja, biztosítva testünk helyes tartását. Mozgatórendszerünknek azt a részét képezi, amely a mai életmód mellett a legtöbb káros mechanikai hatásnak van kitéve.
A nyaki gerinc biztosítja a fej helyes tartását, egyensúlyi helyzetének beállítását. A csigolyatestek, kisízületek károsodása a köztük futó ereket, idegeket érintve fejfájást, szédülést, rossz keringést idézhet elő. Hibás testtartás, állandó egyoldalú terhelés, stresszhatások a nyakizmok erős feszülését, merevségét, esetleg állandó fájdalmát váltják ki. Komolyabb esetben vállba, karba kisugárzó fájdalom is jelentkezhet.

Tegyen meg mindent ennek megelőzésére és gyógyítására az általunk javasolt mozgásokkal!

Néhány egyszerű gyakorlat, rendszeresen végezve, sokat segíthet Önnek.

1. - Egyenesen ülve, fejtetővel nyújtózzon a plafon felé, miközben talpát a földhöz nyomja. Vállát erősen húzza le, lapockáját közelítse egymáshoz. Minden gyakorlatot lassan, koncentráltan, négyszer ismételjen.

2. - Üljön a széken, két karja a test mellett van. Kezével fogja meg a szék szélét, figyeljen arra, hogy a vállát ne húzza fel. Fejét hajlítsa lassan a jobb, majd a bal vállához. Érezze az izmok megnyúlását!